...::: XXXV Nocne Marsze na Orientację "Darżlub" - 04/05 grudnia 2010 :::...
  • Organizator:
Blacha

  • Współpraca:







Liczba odsłon strony:
counter
Aktualności
2010-12-14

W miniony weekend odbyła się na terenach Darżluba otwarta wycieczka szkoleniowa SKPT, w trakcie której zebraliśmy z lasu lampiony. W związku z tym zamieszczamy na stronie mapę wzorcową z zaznaczonymi wszystkimi punktami kontrolnymi i stowarzyszonymi.

Oprócz tego pojawiło się kilka relacji i fotorelacji. Jeśli chcielibyście, żeby także link do Waszej relacji pojawił się na naszych łamach, skontaktujcie się z administratorem.

Zostało do kupienia kilka koszulek. Konkretne rozmiary i ilości: 1 damska M, 7 damskich S, 4 męskie XL i 2 męskie XXL. Do kupienia w siedzibie SKPT w super atrakcyjnej cenie: 15 zł! :)

Na koniec przypominamy o tym, że w bazie, na ogniskach i w lesie znaleźliśmy sporo zgubionych przez uczestników Darżluba przedmiotów. Oprócz samych opisów, większość rzeczy została też sfotografowana - przyjrzyjcie się dobrze, czy nie rozpoznajecie wśród nich jakiejś swojej zguby. Wciąż trzymamy też kilka zgub z marcowych Manewrów SKPT - zajrzyjcie na stronę z opisami i zdjęciami.



2010-12-08

Na stronie pojawiły się pliki z mapami wszystkich tras. Wzorcówka z punktami stowarzyszonymi zostanie udostępniona w niedzielę.

Zgodnie z zapowiedzią, zapraszamy wszystkich chętnych na wycieczkę szkoleniową po terenach tegorocznego Darżluba, która odbędzie się w najbliższą sobotę. Szczegółowe informacje można przeczytać na stronie internetowej SKPT.

Powstała również zakładka zgubione/znalezione, gdzie będziemy informować o wszelkich znalezionych przez nas w bazie i w lesie przedmiotach, a także zgłaszanych przez Was zgubach. Jeśli macie jakąś informację do dodania w tej kwestii, skontaktujcie się z nami.

Na koniec chcielibyśmy zachęcić Was do przysyłania nam linków do wszelkich relacji i fotorelacji z ostatniego Darżluba. Z chęcia zamieścimy je na naszej stronie.



2010-12-06

XXXV Nocne Marsze na Orientacje "Darżlub" przeszły do historii. Na starcie pojawiło się 714 uczestników w 326 zespołach. Tak więc, z powodu trudnych warunków pogodowych i różnych wypadków losowych, na starcie nie stawiło się ponad sto osób. Mimo to zjechało nas wystarczająco dużo, by szczelnie wypełnić wierzchucińską podstawówkę ;) Pierwszy raz nasza impreza zawitała w te tereny i mamy nadzieję, że spodobało Wam się błądzenie po przykrytych śniegiem wydmach, gdy niedaleko słychać było szum morskich fal.

Na stronie są dostępne wstępne, jeszcze nieoficjalne wyniki Darżluba. Choć formalnie czas na protesty minął już w niedzielę (15 minut po zamknięciu tras), to jeśli znaleźlibyście jakieś nieścisłości, prosimy o informację.

Mapy wszystkich tras opublikujemy niebawem, natomiast "wzorcówkę" z zaznaczonymi punktami stowarzyszonymi w najbliższą niedzielę. Czemu akurat wtedy? Gdyż w sobotę 11 grudnia odbędzie się na terenach Darżluba wycieczka szkoleniowa przeznaczona nie tylko dla kursantów tegorocznego Kursu Przewodnika Beskidzkiego ale także wszystkich chętnych Darżlubowiczów chcących pomóc nam odszukać w świetle dnia wszystkie lampiony oraz, przy okazji, podszkolić się w umiejętnościach orientacyjnych. Więcej informacji o wycieczce w najbliższych dniach.



2010-12-04

XXXV NMnO "Darżlub" odbędzie się w Wierzchucinie. Szczegóły na temat bazy, parkingu i dojazdów dostępne są tutaj.

Garść informacji na dzisiejszy dzień:

  • Jeśli uregulowaliście wszystkie płatności i nie macie żadnych spraw do załatwienia (typu: ktoś wypadł z zespołu, ktoś się chce dopisać, etc.) nie musicie się rejestrować. Po przyjeździe do bazy oczekujcie spokojnie na swój start.
  • Jeśli jednak macie do zapłacenia opłatę startową, za transport lub za koszulki, albo chcielibyście dokonać jakichkolwiek zmian w zespole, podejdźcie do stolika oznaczonego "Zapisy i zmiany".
  • Przypominamy o zaopatrzeniu się we własne kubki, organizator nie zapewnia jednorazowych.
  • Zespołom, w których występują osoby niepełnoletnie, przypominamy o zawartym w regulaminie wymogu przedstawienia na starcie specjalnego oświadczenia.
  • Prosimy także zabrać buty na zmianę do swobodnego poruszania się po szkole.
  • W bazie imprezy będzie można zakupić opaski odblaskowe, które są obowiązkowym wyposażeniem uczestników. Będą sprzedawane w cenie produkcji, dlatego jeśli nie posiadacie jeszcze elementu odblaskowego – zakupcie go w bazie. Dbajmy o Wasze i nasze bezpieczeństwo!
Ponieważ cały zespół organizacyjny wyjechał już na miejsce imprezy, prosimy o nie nadsyłanie maili z prośbami różnego typu; wszelkie sprawy załatwimy w bazie.

UWAGA: Ponieważ w ostatnich dniach zostało zwolnionych kilkanaście miejsc, więc wciąż jest możliwość zapisania się w bazie dla tych, którzy nie zdążyli lub nie zdołali tego zrobić przez Internet. Nie gwarantujemy jednak, że miejsca będą dostępne na każdej trasie.



2010-12-03

Dziś w nocy zostały opublikowane listy startowe. Prosimy każdy zespół o sprawdzenie i zapamiętanie swojej minuty startowej - będzie ona (razem z kodem trasy) używana w trakcie imprezy zamiennie z numerem ID jako identyfikator zespołu.

Wyjątkowa pogoda oraz różne przypadki losowe sprawiły, że przez ostatnie dwa dni z udziału zrezygnowało 10 zespołów, będzie więc trochę miejsc dla osób chcących zapisać się w bazie. Nie możemy jednak zapewnić, że miejsce znajdzie się na konkretnej, upatrzonej trasie.

Poniżej zamieszczamy plan jutrzejszego dnia:

09:00 Ujawnienie miejsca startu i bazy imprezy
16:30 Otwarcie bazy imprezy dla uczestników
16:30 - 17:30 Zapisy dla zgłaszających się w dniu imprezy
17:00 - 17:15 Oficjalne powitanie uczestników i prezentacja działalności SKPT
17:30 GODZINA "0" dla wszystkich tras
20:00 - 04:00 Ognisko we wspólnym punkcie tras
00:00 Otwarcie mety
03:00 - 07:00 Prezentacja wstępnych wyników
07:00 - Zamknięcie mety
07:15 - 07:55 Oficjalne zakończenie imprezy, nagrodzenie zwycięzców oraz losowanie nagród
07:55 - 08:30 Opuszczenie bazy przez uczestników



2010-12-01

Zapisy zostały oficjalnie zakończone. Ostatecznie licznik zatrzymał się na 830 osobach w 365 zespołach. Mamy więc kolejny rekord frekwencji!

Od dzisiaj nie przyjmujemy już też dodatkowych zgłoszeń na transport organizatora, ani wszelkich próśb o dopisanie kogoś do zespołu (za to prosimy koniecznie o kontakt mailowy w przypadku, gdy chodzi o rezygnację całego zespołu).

Przypominamy tym nielicznym zespołom, które jeszcze nie uregulowały płatności, że czekamy na to do czwartku włącznie. W przeciwnym razie zespołom tym zostaną przydzielone ostatnie minuty startowe i będą musiały tuż po otwarciu bazy potwierdzić swoją obecność i zapłacić wyższe wpisowe (oraz odczekać na swoją kolej do startu). Zaoszczędźcie nam i sobie kłopotu ;)

Plan na najbliższe dni przed imprezą:

  • w czwartek późnym wieczorem (okolice północy) ogłoszone zostaną listy startowe dla wszystkich tras,
  • w sobotę o 9.00 opublikujemy lokalizację bazy, szczegóły dojazdu (także transportu organizatora) oraz dokładny plan imprezy.
Na koniec informacja dla wszystkich z ciekawością wyczekujących ogłoszenia lokalizacji XXXV "Darżluba": teren jest mocno zaśnieżony; przygotujcie stuptuty, kalesony i jakieś nie ślizgające się buty :)



2010-11-24

Choć wolnych miejsc praktycznie już nie ma, tym niemniej wciąż zwiększa się liczba osób, które wezmą udział w XXXV NMnO "Darżlub". Dzięki zespołom, które przygarnęły niektórych spóźnialskich, przekroczyliśmy psychologiczną barierę 800 uczestników!

Zdecydowana większość zespołów wpłaciła już wpisowe, jednak wszystkim tym, którzy tego nie zrobili, a zapisali się w "pierwszej fali" - 15 bądź 16 listopada, przypominamy, że na uregulowanie należności mają czas do jutra, czwartku 25 listopada. Nie ma co czekać do ostatniej chwili! Właściwie, to już jest ostatnia chwila ;)



2010-11-22

W niedzielę o północy zakończyliśmy przyjmować zamówienia na koszulki, dlatego prosimy o nie nadsyłanie kolejnych zamówień. W bazie "Darżluba" będzie jeszcze pewna pula koszulek do kupienia w cenie 30 zł za sztukę. Wciąż za to przyjmujemy zgłoszenia od chętnych do skorzystania z naszego transportu do bazy.

Dodatkowe miejsca udostępnione w piątek skończyły się w 4 minuty - to naprawdę istne szaleństwo! W związku z bardzo wieloma mailami otrzymywanymi przez organizatorów w sprawie dodatkowych zapisów informujemy, że:

  • nie istnieją żadne listy rezerwowe,
  • nie prowadzimy zapisów przez maila - jedyną możliwością zapisania się jest skorzystanie z formularza na stronie,
  • okazja do zapisania się będzie po 25 listopada, gdy z list zostaną wykreślone zespoły, które zapisały się w "pierwszej fali" (15-16 listopada) a nie wniosły opłaty startowej; nie ma jednak ustalonej konkretnej godziny, o której akcja wykreślania będzie miała miejsce,
  • ostatnią możliwością zapisania jest skorzystanie z miejsc zwolnionych przez rezygnujące zespoły; trzeba jednak śledzić naszą stronę i mieć przy tym trochę szczęścia.



2010-11-16

Limity na wszystkich trasach zostały zapełnione w dokładnie 36 godzin. W związku z tym, że aktualna liczba uczestników jest mniejsza niż przewidywana przez nas, postanowiliśmy zwiększyć limity na większości tras.

Na trasach T1, T2, Z i E zwiększymy limity o 5 zespołów, a na trasach BT1 i BT2 o 10 zespołów.

Zapisy na dodatkowe miejsca rozpoczną się w piątek 19 listopada o 22:00. Mamy nadzieję, że będzie to okazja dla tych wszystkich, którym nie udało się zapisać do momentu zapełnienia pierwotnych limitów.

Dodatkowo wprowadzamy następujące obostrzenie - zespoły zapisane w pierwotnym terminie zobowiązane są do opłacenia wpisowego w nieprzekraczalnym terminie do 25 listopada. Poinformujemy o tym wszystkie zespoły mailowo. Jeśli do końca tego dnia nie otrzymamy od danego zespołu wpisowego, zostanie on skreślony z listy, a jego miejsce będą mogli wykorzystać inni chętni. Termin wpłaty dla tych zapisanych w "drugiej" czy "trzeciej fali" będzie taki, jak pierwotnie w komunikacie startowym, a więc do czwartku 2 grudnia.

Zachęcamy do skorzystania z transportu organizatora i zakupu pamiątkowych koszulek. Możecie zrobić to nawet teraz, po zapisaniu swojego zespołu. Szczególnie, że tym razem baza imprezy nie dysponuje dużym parkingiem, a chcemy Wam oszczędzić kilkukilometrowego marszu do samochodu :) W tym celu wystarczy napisać do administratora strony i zwięźle opisać swoją prośbę, nie zapominając o podaniu numeru ID swojego zespołu.



2010-11-15

Nie minęła jeszcze doba od rozpoczęcia zapisów, a w zasadzie już się... kończą!

Takiej szybkości nikt się chyba nie spodziewał - dla porównania, na poprzednich XXXVI Manewrach SKPT, które w tej kwestii były dotąd rekordowe, prawie dwa dni zajęło, aby zapisało się pierwsze sto osób. Tymczasem analogiczna liczba uczestników wysłała zgłoszenia przez 22 minuty od startu zapisów na "Darżluba 0035"!

W takiej sytuacji nam, organizatorom, nie pozostaje nic innego, jak jeszcze raz serdecznie Wam podziękować za sympatię, zaufanie i przywiązanie jakimi darzycie imprezy na orientację organizowane przez Studenckie Koło Przewodników Turystycznych. Od dobrych kilku tygodni pracujemy nad tym, aby zbliżający się "Darżlub" nie zawiódł Waszych oczekiwań.

Przy okazji prezentujemy też wstępny, orientacyjny projekt darżlubowej koszulki.



2010-11-15

Przed chwilą rozpoczęły się zapisy na XXXV NMnO "Darżlub". Potrwają do północy 30 listopada 2010 lub do wyczerpania się limitów na wszystkich trasach. Wnioskując na podstawie przebiegu zapisów podczas ostatnich edycji ta druga opcja jest bardzo prawdopodobna, dlatego radzimy nie zwlekać długo ze zgłoszeniem Waszego zespołu. Argumentem za szybkim zapisaniem się na marsz jest także to, że tylko przez pierwszy tydzień, do północy 21 listopada, można zamawiać specjalne darżlubowe koszulki.



2010-11-09

Pojawiły się informacje na temat okolicznościowych koszulek "Darżluba" oraz transportu na miejsce imprezy oferowanego przez organizatorów.

Koszulki będą kosztowały, tak jak na ostatnich "Manewrach SKPT", 22 zł (lub 30 zł w bazie). Zamówienia bedą możliwe wyłącznie przez Internet, razem z zapisami na marsz, i potrwają do północy 21 listopada (a więc równo tydzień po otwarciu zapisów).

Transport autobusowy organizatora (w obie strony) to koszt 15 zł. Zapisy na transport, podobnie jak w przypadku koszulek, możliwe będą wyłącznie razem ze zgłoszeniem na "Darżluba".


Z radością informujemy też, że rozszerza się lista sponsorów XXXV NMnO "Darżlub". W tej chwili swój udział zadeklarowały następujące firmy:

W organizacji zaplecza cateringowego i medycznego wspierają nas odpowiednio: firma cateringowa Yellow Catering oraz Stowarzyszenie Na Rzecz Ratownictwa Adiutare. Współpracuje z nami również Kolibki Adventure Park.



2010-11-04

Wprowadziliśmy drobne zmiany w Komunikacie Startowym, które dotyczą świadczeń dla uczestników. W tej edycji rezygnujemy z czekoladowych wafelków wydawanych na starcie, za to każdy uczestnik będzie miał zapewnioną na mecie drożdżówkę. Dodatkowo na ogniskach oprócz gorących napojów, pojawi się woda niegazowana i gazowana. Jednocześnie informujemy, że organizator nie zapewnia jednorazowych kubków do napojów, dlatego radzimy - zabierzcie własne kubki.

Dziesięć dni przed rozpoczęciem zapisów przez Internet zamieszczamy nazwy wszystkich tras. Możecie przeczytać o nich w Komunikacie Startowym, a także w zestawieniu poniżej:

  • Ekstremalna - "Żyje się tylko dwa razy"
  • Zaawansowana - "Tylko dla Twoich oczu"
  • Bardzo Trudna I - "Jutro nie odnajdziesz się nigdzie"
  • Bardzo Trudna II - "Odciski są wieczne"
  • Historyczna - "Mapa to za mało"
  • Trudna I - "W tajnej służbie Jej Królewskich Stowarzyszy"
  • Trudna II - "Człowiek ze złotą mapą"
  • Mało Trudna - "Idź i pozwól dojść"


2010-10-22

Opublikowaliśmy Komunikat Startowy – zachęcamy do zapoznania się z jego treścią.

Wprowadziliśmy kilka drobnych nowości związanych przede wszystkim z zapisami. Wcześniejsze zapisy przez Internet rozpoczną się 15 listopada o godzinie 00:01, a zakończą 30 listopada o godzinie 23:59. Na wpłaty (wpisowe podwyższone do 25 PLN w stosunku do poprzednich Imprez) od zespołów zapisanych w ten sposób czekamy do nieprzekraczalnego terminu - czwartku 2 grudnia, kiedy zostaną wylosowane minuty startowe. Zespoły bez opłaconego wpisowego zostają przesunięte automatycznie na koniec listy startowej, a w dniu imprezy muszą zgłosić się 15 minut przed oficjalnym otwarciem bazy i uiścić wpisowe (w bazie – 40 PLN). Nieopłacone w tym czasie miejsca zostają zwolnione dla uczestników zapisujących się w bazie.

Liczba tras Trudnych została ograniczona do dwóch, a na trasie Mało Trudnej zwiększyliśmy limit osób w zespołach do pięciu. Jednocześnie informujemy, że zwycięskie drużyny na tej trasie otrzymają nagrody jako ostatnie, po zwycięzcach wszystkich pozostałych tras.Zachęcamy do udziału na tej trasie rodziny z dziećmi.

Kolejny raz prowadzimy sprzedaż pamiątkowych koszulek, tym razem tylko w kolorze czarnym. Zamówienia prosimy składać w formularzu zapisów w nieprzekraczalnym terminie 21 listopada do godziny 23:59, co oznacza że będzie to możliwe tylko w pierwszym tygodniu zapisów (niestety jesteśmy ograniczeni możliwościami drukarni). Pewna pula koszulek będzie dostępna w bazie Imprezy. Więcej informacji w zakładce „Koszulki”.

W tej edycji będzie możliwość skorzystania z transportu organizatora. Więcej informacji już niebawem w zakładce „Transport”.


2010-10-13

XXXV Nocne Marsze na Orientację "Darżlub" odbędą się w nocy 04/05 grudnia 2010r. Tematem przewodnim będą przygody agenta Jej Królewskiej Mości, Jamesa Bonda.