...::: XXXIX Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" - 16/17 Marca 2013 :::...
  • Organizator:
Blacha

OS
  • Współpraca:
Yellow

Gimnazjum Sierakowice
  • Polecamy:
Darzlub

Z Kompasem
Komunikat Startowy

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku
zaprasza na:
XXXIX Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT"
16/17 marca 2013

Spis treści

  1. Organizator imprezy
  2. Współpraca i sponsorzy
  3. Nowości w tej edycji
  4. Termin i miejsce imprezy
  5. Kategorie startowe
  6. Mapy
  7. Zgłoszenia przez Internet
  8. Zgłoszenia w dniu imprezy
  9. Transport Organizatora
  10. Zwroty Wpisowego
  11. Zniżki
  12. Wyposażenie uczestników
  13. Świadczenia startowe
  14. Nagrody
  15. Ognisko
  16. Wycieczka 23-24 marca 2013
  17. Postanowienia końcowe
  18. Zespół organizacyjny

Wstęp

XXXIX Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" są turystyczną imprezą na orientację (InO), w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych. Na danej trasie zwycięża zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych. Uczestników obowiązuje zmodyfikowany regulamin turystycznych imprez na orientację PTTK.

W tej edycji będziemy podążać śladami bajkowych postaci po malowniczej Dolinie Muminków.

Jak co roku odbędzie się konkurs na najlepszą nazwę zespołu nawiązującą do tematu przewodniego imprezy.

1. Organizator imprezy

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku, działające przy Oddziale Studenckim PTTK. Adres: ul. Siedlicka 4, 80-222 Gdańsk,
e-mail:
zarzad@skpt.gdansk.pl
www.skpt.gdansk.pl

2. Współpraca i sponsorzy

3. Nowości w tej edycji

  • Powrót koszulek termoaktywnych
  • Okolicznościowe długopisy dla każdego uczestnika
  • Powrót transportu organizatora

Przypominamy także że:

  • Na trasie Mało Trudnej (MT) możliwy jest start w zespołach maksymalnie pięciosobowych, w pozostałych trasach w trzyosobowych.
  • Zamówienia na koszulki można składać do 6 marca do 20:00, korzystając ze specjalnego formularza zamieszczonego na stronie
  • SKPT zastrzega sobie prawo do rezerwacji kilku miejsc na każdej z tras

4. Termin i miejsce imprezy

Impreza odbędzie się w nocy z 16 na 17 marca 2013 roku, bez względu na warunki pogodowe.

Lokalizacja Bazy imprezy wraz z mapką dojazdową zostanie podana w dniu imprezy o godzinie 9:00, w Internecie na stronie www.skpt.gdansk.pl/manewry. Mety wszystkich tras marszu będą w bazie imprezy.

5. Kategorie startowe

Uczestnicy imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno, dwu lub trzyosobowych. Wyjątek stanowi trasa Mało Trudna, na której można startować w zespołach maksymalnie pięcioosobowych. Przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą. Długości tras podano w linii prostej pomiędzy punktami, z uwzględnieniem przeszkód niemożliwych do przejścia (np. jezioro, rzeka).

5.1. Ekstremalna (E) - "Włóczykij wyrusza na południe" - (ok. 25 km) - Stworzona z myślą o ekspertach orienteringu, którzy wybierając tę trasę wiedzą na co się decydują. Trasa jest najdłuższa, ma największe przewyższenia oraz najtrudniej dostępne punkty terenowe. Dodatkowo w zestawie: podstępne punkty stowarzyszone rozstawione na każdym kroku, chaszczowanie, jarowanie, bagna lub śnieg po pas (w zależności od warunków pogodowych). Ta trasa nie wybacza błędów... Limit liczby zespołów: 25.

5.2. 2 x Bardzo Trudna (BT) - "Muminki idą się kąpać" oraz "Nocne rozmowy Buki z Ryjkiem" - (ok. 21 km) - Trasa dla osób zaawansowanych w orienteringu, które już przynamniej kilka razy startowały w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie nocą, łącznie z umiejętnością marszu na azymut. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu (ustawione w miejscach charakterystycznych w rzeźbie terenu bez względu na stopień trudności dotarcia do nich), często towarzyszą im punkty stowarzyszone. Limit liczby zespołów: 35 na każdą trasę z kategorii.

5.3. Zaawansowana (Z) - "Roztopy w dolinie muminków" - (ok. 14 km) - Stworzona z myślą o uczestnikach zaawansowanych w orienteringu, dla których tradycyjnej długości trasa mogłaby być zbyt długa. Wybierając tę trasę, będzie można poczuć klimat trasy bardzo trudnej w krótszym wydaniu. Trasę charakteryzują trudno dostępne punkty terenowe o trudności trasy bardzo trudnej lub ekstremalnej. Mogą zdarzyć się krótkie odcinki w chaszczach lub trudniejszym terenie. Możliwe są podstępne punkty stowarzyszone rozstawione na każdym kroku. Jest to idealna trasa dla tych osób, które nie czują się na siłach, aby przejść trasę bardzo trudną lub ekstremalną, a przejście trasy trudnej byłoby dla nich banalną błahostką. Trasa będzie się charakteryzowała zwiększonym limitem czasu podstawowego na kilometr względem trasy bardzo trudnej i ekstremalnej. Limit liczby zespołów: 50.

5.4.Turystyczna (Tur) – "Śladami Hatifnatów" -(ok. 19 km) - Przeznaczona dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych MnO oraz pracy z mapą i kompasem. W porównaniu do tras trudnych, uczestnicy będą mieli do przebycia nieznacznie dłuższy dystans. Ponadto trasa nie będzie zamknięta w formie pętli. Uczestnicy będą musieli przebyć trasę razem ze swoimi bagażami. Start będzie się znajdował w miejscu, do którego dojechać będzie można transportem organizatora i będzie w większej odległości od mety, którą będzie szkoła. Na starcie niemożliwe będą zmiany składów zespołów oraz dopisywanie uczestników. Świadczenia startowe będą nieco ograniczone (brak ciepłych napojów oraz ciepłego kąta na starcie). Limit liczby zespołów: 35.

5.5. 2 x Trudna (T) - "Ryjku, nie bój się wody!" oraz "Buka podąża za światłem czołówki..." - (ok. 17 km) - Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Wszystkie punkty to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach ale wymagających poruszania się także po rzeźbie terenu. Przy kilku punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Limit liczby zespołów: 55 na każdą trasę z kategorii.

5.6. Mało Trudna (MT) - "Włóczykiju, wracaj do domu!" - (ok. 14 km) - Trasa idealna dla osób początkujących w nocnych InO, nie czujących się jeszcze na siłach poruszać się w nocy po rzeźbie terenu, a chcących miło spędzić czas w lesie np. na rodzinnym spacerze z nutką sportowej rywalizacji. W związku z tym większość punktów to lampiony rozstawione w łatwych do zlokalizowania skrzyżowaniach dróg, ścieżek i przecinek leśnych. Na trasie mogą się też pojawić punkty stowarzyszone. Limit liczby zespołów: 60.

Organizator nie zmieni podanych limitów na trasach na rzecz innych tras w trakcie trwania zapisów.

6. Mapy

Skala 1:25:000, czarno-białe, opracowane w układzie 1965, aktualność – lata 70 – 80 XX-go wieku. Organizator zastrzega sobie prawo lekkich modyfikacji mapy dla tras o wysokim poziomie trudności.

7. Zgłoszenia przez Internet

Wcześniejsze zgłoszenia są możliwe jedynie przez formularz internetowy na stronie www.skpt.gdansk.pl/manewry (zapisy od 27 lutego od godziny 20:00 do 13 marca do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitów miejsc na poszczególnych trasach).

Wysokość opłaty wpisowej wynosi 30 PLN. Osoby zapisujące się przez Internet opłatę powinny przesłać przelewem na konto podane przez Organizatora. Dane konta oraz identyfikator drużyny (numer ID), niezbędne do dokonania przelewu, zostaną przesłane drogą mailową po udanej rejestracji. Zgłoszenie będzie ważne w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie. Można płacić za kilka osób jednocześnie. W tytule przelewu należy podać ID zespołu, z który dokonywana jest wpłata.

Dla dzieci poniżej 14 roku życia start jest bezpłatny (przy każdym członku zespołu poniżej 14 roku życia należy zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu zgłoszeniowym).

Każdy zespół zapisany na listę podstawową ma trzy dni robocze na dokonanie wpłaty, przynajmniej za jednego członka tego zespołu. Po upływie tego terminu zostanie skreślony z listy. Termin wpłaty zaczyna być liczony od chwili dostania się zespołu na listę podstawową, a więc albo bezpośrednio po zapisie (jeśli na liście podstawowej były wolne miejsca), albo w momencie awansu z listy rezerwowej na listę podstawową. Po opłaceniu wpisowego za przynajmniej jednego zawodnika zespół jest uznawany za opłacony i limit trzech dni roboczych nie dotyczy pozostałych zawodników. Zapisy przez Internet kończą się o północy 13 marca 2013 roku. Do tego momentu można swobodnie dokonywać zmian w składzie zespołów, w szczególności dopisywać dodatkowych zawodników (w ramach odpowiednich limitów liczby zawodników w zespole. Wpłaty przelewem zaksięgowywane będą do dnia 15 marca do północy. Wszelkie nieziszczone należności należy uregulować w bazie imprezy. Jednocześnie przypominamy, że wpisowe opłacane w dniu imprezy wynosi 40 zł.

Istnieje możliwość zapisania się na listę rezerwową w przypadku, gdy miejsca na wybranej przez Was trasie się już skończyły. Na każdej trasie jest 100 miejsc rezerwowych. Kiedy któryś z zapisanych wcześniej zespołów zrezygnuje, to o tym, który zespół zajmie jego miejsce, decyduje czas wysłania zgłoszenia. Możliwe jest zapisanie się naraz na dwie listy rezerwowe.

Dodatkowo można wybrać w formularzu zgłoszeniowym trasę preferowaną, jeśli na trasie, na której chcieliście wystartować, skończyły się już miejsca i z konieczności zapisujecie się na inną trasę. Wybór trasy preferowanej jest równoznaczny z zapisem na listę rezerwową na tej trasie. W razie nie zwolnienia się miejsca macie gwarancję występu na trasie wybranej z konieczności. Jeśli korzystacie z opcji trasy preferowanej, nie możecie zapisać się na jeszcze jedną listę rezerwową.

W przypadku zgłoszeń ewidentnie zdublowanych (niezależnie od przyczyn) usuwamy bez ostrzeżenia nowsze zgłoszenia. W przypadku zgłoszenia tego samego zespołu na więcej niż dwie listy rezerwowe, na więcej niż jedną listę rezerwową w przypadku wyboru trasy preferowanej lub na więcej niż jedną listę podstawową usuwamy bez ostrzeżenia nowsze zgłoszenia. Przez „ten sam zespół” rozumiemy zespół złożony z tych samych osób, zapisany z tego samego adresu IP i mający tę samą nazwę.

W chwili zakończenia zapisów przez Internet listy rezerwowe zostają usunięte. Miejsca zwolnione po tym terminie są dostępne do wykorzystania wyłącznie dla zapisów w bazie imprezy.

Zapisy na listy rezerwowe są możliwe wyłącznie przez formularz na stronie internetowej. Prosimy o nie wysyłanie zgłoszeń drogą mailową, gdyż nie będą one rozpatrywane.

SKPT zastrzega sobie prawo zarezerwowania pewnej liczby miejsc na potrzeby kursu przewodnickiego.

8. Zgłoszenia w dniu imprezy

Zapisy w dniu imprezy będą prowadzone w bazie imprezy, wyłącznie na miejsca dostępne w ramach ustalonych limitów tras. Przy ogłoszeniu lokalizacji bazy imprezy zostanie podana liczba wolnych miejsc możliwych do wykorzystania przy zapisach w bazie.

Opłata dla osób zapisujących się w dniu imprezy wynosi 40 PLN. Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe. Wszelkie zniżki zostają zachowane. Wpłata potwierdzona zostanie odpowiednim pokwitowaniem, które należy okazać przy starcie, przed wydaniem map i karty startowej.

Wzrost wpisowego wynika z ryzyka jakie ponosimy przygotowując z góry określoną dodatkową pulę świadczeń (m.in. ciepły posiłek, wafelki, naklejki, mapy i karty).

9. Transport organizatora

Osoby chcące skorzystać z transportu organizatora powinny w trakcie zapisów zaznaczyć to w zgłoszeniu oraz wnieść opłatę w wysokości 15 zł w jedną stronę, 30 złotych w obie. Miejsce rezerwowane będzie tylko w wypadku wpłynięcia tej sumy na nasze konto.

Termin zgłoszeń na transport organizatora mija 6 marca 2013 o godzinie 20:00.

Ze względu na konieczność wcześniejszego wynajmu pojazdów, w przypadku rezygnacji z miejsca, opłata wniesiona za transport nie podlega zwrotowi.

Osoby zapisujące się w dniu imprezy nie będą miały możliwości skorzystania z transportu organizatora.

Osoby startujące na trasie turystycznej, korzystające z transportu organizatora zostaną zawiezione bezpośrednio na miejsce startu. Nie przewidujemy kursów z bazy głównej na start trasy turystycznej.

10. Zwroty Wpisowego

  • Nie ma możliwości uzyskania zwrotu wpłaty za zamówione koszulki oraz transport organizatora.
  • W przypadku wycofania się zgłoszonego zespołu z opłaconym wpisowym do dnia 13 marca 2013 (do północy) – organizator zwraca 100% kwoty wpisowego.
  • Jeżeli zespół rezygnujący z udziału w imprezie w terminie do 13 marca br. ma zamówione koszulki i nie może ich odebrać w inny sposób – ze zwracanego wpisowego potrącony zostanie koszt wysłania tych koszulek do adresata.
  • W przypadku rezygnacji po 13 marca br. – organizator nie dokonuje zwrotów wpisowego.

11. Zniżki

  • 50% dla tegorocznych uczestników kursu przewodnickiego organizowanego przez SKPT
  • 20% dla osób z opłaconą składką członkowską SKPT
  • 20% dla członków Studenckich Kół Przewodnickich po potwierdzeniu członkostwa (uczestnik informuje zarząd swojego koła o tym, że startuje, a zarząd potwierdza członkostwo przesyłając do nas odpowiednią informację)
  • 20% dla szkół po wcześniejszych uzgodnieniach z Organizatorem. Zniżka obejmuje uczniów oraz jednego opiekuna na zespół. Zachęcamy szkoły do współpracy.

12. Wyposażenie uczestników

Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:

  • obowiązkowo latarka, kompas, trwały środek do pisania np. długopis (ołówek nie jest trwałym środkiem piszącym!),
  • obowiązkowo obuwie z jasną podeszwą (kapcie, skarpetki) na zmianę do poruszania się w bazie,
  • można wziąć śpiwór i/lub karimatę do przespania się w szkole,
  • termos i kubek na napoje,
  • element odblaskowy (będzie możliwość nabycia w bazie).

13. Świadczenia startowe

  • komplet map i materiałów startowych dla każdego członka zespołu,
  • karta do potwierdzeń punktów - jedna na zespół,
  • ciepły kąt do oczekiwania na start w bazie (szkoła),
  • herbata i kawa w bazie (szkoła),
  • ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych w bazie (szkoła),
  • ognisko z godziną "stopczasu" na każdej z tras, na którym będzie można upiec kiełbaskę z chlebem,
  • na mecie ciepły posiłek, woda mineralna, gorąca herbata i kawa oraz wrzątek,
  • dla wszystkich chętnych uczestników możliwe będzie potwierdzenie punktów do odznaki InO.

14. Nagrody

  • Symboliczne nagrody rzeczowe oraz dyplomy są wręczane na zakończenie imprezy członkom najlepszych trzech drużyn na każdej trasie w następujący sposób: najpierw zespoły, które zajęły pierwsze miejsca w swojej kategorii startowej, następnie zespoły, które zajęły drugie i kolejno trzecie miejsca. Nagrody są przyznawane w następującej kolejności: trasa Ekstremalna, Bardzo Trudna I, Bardzo Trudna II, Zaawansowana, Turystyczna, Trudna I, Trudna II. Nagrody na trasie Mało Trudnej przyznawane są po wszystkich kategoriach, ze względu na zwiększenie limitu osób w zespołach.
  • W razie nieobecności danego zespołu na zakończeniu, nagrody przechodzą do puli nagród losowanych.
  • W zespołach trzy-, cztero- i pięcioosobowych ewentualne nagrody otrzymują dwie osoby z zespołu.
  • W przypadku ukończenia imprezy przez dwie lub więcej ekip z taką samą liczbą punktów karnych, są one klasyfikowane na tym samym miejscu, a o ewentualnej kolejności przyznania nagród pomiędzy takimi zespołami decyduje losowanie.
  • Pozostałe nagrody zostaną rozlosowane wśród uczestników, którzy wypełnią ankiety i pozostaną do zakończenia imprezy.
  • Przewiduje się przyznanie symbolicznej nagrody oraz dyplomu, przyznawanych przez kierownika imprezy, dla jednego z najmłodszych uczestników.

15. Ognisko

W punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie godzinnego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. Na ten czas zespół zobowiązany jest do oddania wszystkich map i karty startowej Organizatorom. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe.

16. Wycieczka 23-24 marca 2013

Już teraz zapraszamy wszystkich chętnych na wycieczkę po terenie XXXIX NMnO "Manewry SKPT". Jeśli chcecie przejść swoją trasę za dnia, zobaczyć, jakie błędy zrobiliście, a przy okazji pomóc nam zbierać lampiony, to serdecznie zapraszamy. Po wycieczce odbędzie się ognisko z kiełbaskami. Organizatorzy zapewniają nocleg.

17. Postanowienia końcowe

  • Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat startują i uczestniczą w imprezie tylko pod opieką osób powyżej 18 roku życia i muszą przed startem okazać oświadczenie podpisane przez obojga opiekunów prawnych.
  • Osoby niepełnoletnie mające nieukończone 14 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką swojego opiekuna prawnego.
  • Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej. Zalecamy wzięcie niezbędnych wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.
  • W związku z powyższym, ewentualne ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków każdy uczestnik zapewnia sobie we własnym zakresie.
  • Za szkody wyrządzone wobec uczestników imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.
  • Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator imprezy.
  • Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
  • Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną.
  • Nad przestrzeganiem regulaminu czuwają na terenie imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Sędzia w razie stwierdzenia łamania regulaminu może udzielić ostrzeżenia lub zdyskwalifikować dany zespół.

18. Zespół organizacyjny

Kierownik Główny Imprezy – Dorota Grześkowiak
Asystent Kierownika Głównego – Aleksandra Grześkowiak
Kierownik Bazy – Jolanta Dąbek
Kierownik Tras i Map – Szymon Kałużyński
Kierownik Wsparcia IT – Tomasz Bieliński
Kierownik Sponsoringu – Elwira Jaks
Grafika – Berenika Podrucka-Taczała i Piotr Taczała
Budowniczowie Tras – Szymon Kałużyński, Paweł Olecki, Krzysztof Nowak, Piotr Kopera, Ireneusz Myszka, Elwira Jaks, Elżbieta Pawelczyk, Piotr Pawelczyk, Nina Habdank-Karuzo
Przy pracach organizacyjnych uczestniczy bardzo liczne grono członków i sympatyków SKPT.






Sponsorzy
jack wolfskin

trail

Roberts

...::: XXXIX Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" - 16/17 Marca 2013 :::...
© by SKPT Gdańsk 2013