...::: XL Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" - 22/23 marca 2014 :::...
Logo
  • Organizator:
Blacha


Blacha
  • Budowniczych wspiera:
Blacha

Komunikat Startowy

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku
zaprasza na:
XL Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT"
22/23 marca 2014

Spis treści

  1. Organizator imprezy
  2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu
  3. Termin i miejsce imprezy
  4. Kategorie startowe
  5. Mapy
  6. Zgłoszenia przez Internet
  7. Zgłoszenia w dniu imprezy
  8. Zniżki
  9. Zwroty Wpisowego
  10. Wyposażenie uczestników
  11. Świadczenia startowe
  12. Nagrody
  13. Ognisko
  14. Wycieczka 29 marca 2014
  15. Postanowienia końcowe
  16. Zespół organizacyjny

Wstęp

XL Nocne Marsze na Orientację "Manewry SPKT" są turystyczną imprezą na orientację (InO), w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych. Na danej trasie zwycięża zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych. Uczestników obowiązuje zmodyfikowany regulamin turystycznych imprez na orientację PTTK.

Patronami XL edycji "Manewrów SKPT" będą znani i lubiani "Czterej pancerni i pies"

W tym roku również odbędzie się konkurs na najlepszą nazwę zespołu nawiązującą do tematu przewodniego imprezy.

1. Organizator imprezy

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku, działające przy Oddziale Studenckim PTTK. Adres: ul. Siedlicka 4, 80-222 Gdańsk,
e-mail:
zarzad@skpt.gdansk.pl
www.skpt.gdansk.pl

2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu:

  • Nowy rodzaj trasy - Przygodowa.
  • Powrót trasy Historycznej.
  • Organizator nie będzie zapewniał dodatkowego dojazdu.
  • Będzie można zamówić pamiątkową koszulkę termoaktywną - szczegóły niebawem.
  • Na trasie Mało Trudnej (MT) możliwy jest start w zespołach maksymalnie pięciosobowych, w pozostałych trasach w maksymalnie trzyosobowych.
  • SKPT zastrzega sobie prawo do rezerwacji kilku miejsc na każdej z tras.

3. Termin i miejsce imprezy

Impreza odbędzie się w nocy z 22 na 23 marca 2014 roku, bez względu na warunki pogodowe.

Lokalizacja Bazy imprezy wraz z mapką dojazdową zostanie podana w dniu imprezy o godzinie 10:00, w Internecie na stronie www.skpt.gdansk.pl/manewry. Starty i mety wszystkich tras marszu będą w bazie imprezy. Dojazd i powrót za pomocą transportu publicznego lub własnym.

4. Kategorie startowe

Uczestnicy imprezy zgłaszają się i startują w zespołach 1-3-osobowych. Wyjątek stanowi trasa Mało Trudna, na której można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych. Przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą. Długości tras podano w linii prostej pomiędzy punktami, z uwzględnieniem przeszkód niemożliwych do przejścia (np. jezioro, rzeka).

4.1. Ekstremalna (E) - "Jazda Churchilla palcem po mapie" - (ok. 25 km) - Stworzona z myślą o ekspertach orienteringu, którzy wybierając tę trasę wiedzą, na co się decydują. Trasa jest najdłuższa, ma największe przewyższenia oraz najtrudniej dostępne punkty terenowe. Dodatkowo w zestawie: podstępne punkty stowarzyszone rozstawione na każdym kroku, chaszczowanie, jarowanie, bagna lub śnieg (w zależności od warunków pogodowych). Ta trasa nie wybacza błędów... Limit liczby zespołów: 25.

4.2. Bardzo Trudna (BT) - "Pyrkosz, pyrkosz i nie nawigujesz" - (ok. 21 km) - Trasa dla osób zaawansowanych w orienteringu, które przynamniej kilka razy startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie nocą. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu, często towarzyszą im punkty stowarzyszone. Limit liczby zespołów: 40.

4.3. Zaawansowana (Z) - "Jołki połki" - (ok. 14 km) - Stworzona z myślą o uczestnikach zaawansowanych w orienteringu, dla których tradycyjnej długości trasa mogłaby być zbyt długa. Wybierając tę trasę, będzie można poczuć klimat trasy bardzo trudnej w krótszym wydaniu. Trasę charakteryzują trudno dostępne punkty terenowe o trudności trasy bardzo trudnej lub ekstremalnej. Mogą zdarzyć się krótkie odcinki w chaszczach lub trudniejszym terenie. Możliwe są podstępne punkty stowarzyszone rozstawione na każdym kroku. Jest to idealna trasa dla tych osób, które nie czują się na siłach, aby przejść trasę bardzo trudną lub ekstremalną, a przejście trasy trudnej byłoby dla nich błahostką. Trasa będzie się charakteryzowała zwiększonym limitem czasu podstawowego na kilometr względem trasy ekstremalnej. Limit liczby zespołów: 65.

4.4. Historyczna (H) - "Kobyły szwagra zmarły brat" - (ok. 19 km) - Trasa, której podstawą są archiwalne mapy z końca XIX/I połowy XX wieku, skierowana dla tych, którzy szukają nowych wyzwań związanych z marszami na orientację. Jest ona przeznaczona dla dobrych nawigatorów i osób obytych z mapami. Punkty kontrolne na normalnej mapie byłyby przeznaczone na Trasę Trudną, jednak nieaktualność i niedokładność mapy powoduje, że odnajdywanie ich i poruszanie się w terenie może być utrudnione. Przy większości punktów należy oczekiwać punktów stowarzyszonych. Limit liczby zespołów: 20.

4.5. Przygodowa (Przyg) - "Dreszcze niespokojne" - (ok. 17 km) - Fabuła, zadania logiczne i zręcznościowe oraz punkty kontrolne na poziomie Trasy Trudnej. Tak w skrócie można by opisać tę trasę, jednak duży wpływ na to, czego należy się spodziewać ma temat imprezy i inwencja budowniczych. Trasa polecana tym, dla których zwykłe potwierdzanie punktów to za mało. Limit liczby zespołów: 25.

4.6. 2 x Trudna (T) - "Przez dymy wojny" oraz "Potargany Sad" - (ok. 17 km) - Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Wszystkie punkty to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających poruszania się także po rzeźbie terenu lub krótkiego marszu na azymut. Przy kilku punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Limit liczby zespołów: 55 na każdą trasę z kategorii.

4.7. Mało Trudna (MT) - "Trzeci bieg krasuli na astrachańskich szosach" - (ok. 14 km) - Trasa idealna dla osób początkujących w nocnych InO, nie czujących się jeszcze na siłach poruszać się w nocy po rzeźbie terenu, a chcących miło spędzić czas w lesie np. na rodzinnym spacerze z nutką sportowej rywalizacji. W związku z tym większość punktów to lampiony rozstawione w łatwych do zlokalizowania skrzyżowaniach dróg, ścieżek i przecinek leśnych. Mogą się też pojawić punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych. Limit liczby zespołów: 60.

Organizator nie zmieni podanych limitów na trasach na rzecz innych tras w trakcie trwania zapisów.

5. Mapy

Skala 1:25000, czarno-białe, aktualność lata 70-te XX-go wieku. Na trasie historycznej wykorzystane będą mapy z końca XIX/I połowy XX wieku.

Organizator zastrzega sobie prawo lekkich modyfikacji mapy dla tras o wysokim poziomie trudności.

6. Zgłoszenia przez internet

Aby wziąć udział w imprezie należy zgłosić swój zespół drogą internetową, albo w bazie w dniu imprezy

Zapisy przez internet będą możliwe od 3 marca od godziny 20.00 do 14 marca do godziny 23.59. Aby zapisać się na Imprezę droga internetową należy postępować zgodnie z udostępnioną na stronie instrukcją.

Wysokość opłaty wpisowej wynosi 30 PLN. Osoby zapisujące się wcześniej przez Internet opłatę powinny przesłać przelewem na konto podane przez Organizatora w przeciągu trzech dni od znalezienia się na liście. Dane konta oraz identyfikator drużyny (numer ID), niezbędne do dokonania przelewu, zostaną przesłane drogą mailową po udanej rejestracji. Zgłoszenie będzie ważne w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie. Można płacić za kilka osób jednocześnie.

Każdy zespół ma trzy dni robocze na dokonanie wpłaty, po ich upływie zostanie skreślony z listy startujących. 18 marca to ostatni dzień, w którym wpłaty będą jeszcze księgowane.

Dla dzieci poniżej 14 roku życia start jest bezpłatny (przy każdym członku zespołu poniżej 14 roku życia należy zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu zgłoszeniowym).

Istnieje możliwość zapisania się na listę rezerwową w przypadku, gdy miejsca na wybranej przez Was trasie się już skończyły. Kiedy któryś z zapisanych wcześniej zespołów zrezygnuje, to o tym, kto zajmie jego miejsce, zadecyduje czas wysłania zgłoszenia. Dodatkowo będzie możliwość wyboru w formularzu zgłoszeniowym trasy preferowanej, jeśli zapisaliście się na jakąś trasę tylko dlatego, że na Waszej preferowanej trasie skończyły się miejsca. Wybór takiej trasy preferowanej będzie równoznaczny z zapisem na listę rezerwową (przy czym w razie niezwolnienia się miejsca jest gwarancja występu na trasie wybranej z konieczności).

W przypadku zgłoszeń ewidentnie zdublowanych (niezależnie od przyczyn) usuwamy bez ostrzeżenia nowsze zgłoszenia. Przez „ten sam zespół” rozumiemy zespół złożony z tych samych osób, zapisany z tego samego adresu IP i mający tę samą nazwę.

W chwili zakończenia zapisów przez Internet listy rezerwowe zostają usunięte. Miejsca zwolnione po tym terminie są dostępne do wykorzystania wyłącznie dla zapisów w bazie imprezy.

Zapisy na listy rezerwowe będą możliwe wyłącznie przez formularz na stronie internetowej. Prosimy o niewysyłanie zgłoszeń drogą mailową, gdyż nie będą one rozpatrywane.

7. Zgłoszenia w dniu imprezy

Zapisy w dniu imprezy będą prowadzone w bazie imprezy.

Opłata dla osób zapisujących się w dniu imprezy wynosi 40 PLN. Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe. Wszelkie zniżki zostają zachowane. Wpłata potwierdzona zostanie odpowiednim pokwitowaniem, które należy okazać przy starcie, przed wydaniem map i karty startowej.

Wzrost wpisowego wynika z ryzyka jakie ponosimy przygotowując z góry określoną dodatkową pulę świadczeń (m.in. ciepły posiłek, wafelki, naklejki, mapy i karty).

Zachęcamy do wcześniejszego zgłoszenia się i opłaty wpisowego – miejsca na trasach mogą skończyć się przed przewidywanym czasem zapisów przez Internet.

8. Zniżki

  • Dzieci poniżej 14 roku życia (włącznie) startują za darmo
  • 50% dla tegorocznych uczestników kursu przewodnickiego organizowanego przez SKPT
  • 20% dla osób z opłaconą składką członkowską SKPT
  • 20% dla członków Studenckich Kół Przewodnickich po potwierdzeniu członkostwa (uczestnik informuje zarząd swojego koła o tym, że startuje, a zarząd potwierdza członkostwo przesyłając do nas odpowiednią informację)
  • 20% dla szkół po wcześniejszych uzgodnieniach z Organizatorem. Zniżka obejmuje uczniów oraz jednego opiekuna na zespół. Zachęcamy szkoły do współpracy.

9. Zwroty wpisowego

  • Nie ma możliwości uzyskania zwrotu wpłaty za zamówione koszulki.
  • W przypadku wycofania się zgłoszonego zespołu z opłaconym wpisowym do dnia 18 marca 2014 (do północy) – organizator zwraca 100% kwoty wpisowego.
  • Jeżeli zespół rezygnujący z udziału w imprezie w terminie do 18 marca 2014 r. ma zamówione koszulki i nie może ich odebrać w inny sposób – ze zwracanego wpisowego potrącony zostanie koszt wysłania tych koszulek do adresata.
  • W przypadku rezygnacji po 18 marca 2014 r. – organizator nie dokonuje zwrotów wpisowego.

10. Wyposażenie uczestników

Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:

  • obowiązkowo latarka, kompas, trwały środek do pisania (długopis),
  • obowiązkowo obuwie (kapcie, skarpetki) na zmianę do poruszania się w bazie
  • można wziąć śpiwór i/lub karimatę do przespania się w szkole,
  • termos i kubek na napoje,
  • element odblaskowy.

11. Świadczenia startowe

  • komplet map i materiałów startowych dla każdego członka zespołu,
  • karta do potwierdzeń punktów - jedna na zespół,
  • ciepły kąt do oczekiwania na start w bazie (szkoła),
  • herbata i kawa w bazie (szkoła),
  • ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych w bazie (szkoła),
  • ognisko z godziną "stopczasu" na każdej z tras, na którym będzie można upiec kiełbaskę z chlebem,
  • na mecie ciepły posiłek, woda mineralna, gorąca herbata i kawa oraz wrzątek,
  • dla wszystkich chętnych uczestników możliwe będzie potwierdzenie punktów do odznaki InO.

12. Nagrody

  • Symboliczne nagrody rzeczowe oraz dyplomy są wręczane na zakończenie imprezy członkom najlepszych trzech drużyn na każdej trasie w następujący sposób: najpierw zespoły, które zajęły pierwsze miejsca w swojej kategorii startowej, następnie zespoły, które zajęły drugie i kolejno trzecie miejsca. Nagrody są przyznawane w następującej kolejności: trasa Ekstremalna, Bardzo Trudna, Zaawansowana, Historyczna, Przygodowa, Trudna I, Trudna II. Nagrody na trasie Mało Trudnej przyznawane są po wszystkich kategoriach, ze względu na zwiększenie limitu osób w zespołach.
  • W razie nieobecności danego zespołu na zakończeniu, nagrody przechodzą do puli nagród losowanych.
  • W zespołach trzy-, cztero- i pięcioosobowych ewentualne nagrody otrzymują dwie osoby z zespołu.
  • W przypadku ukończenia imprezy przez dwie lub więcej ekip z taką samą liczbą punktów karnych, są one klasyfikowane na tym samym miejscu, a o ewentualnej kolejności przyznania nagród pomiędzy takimi zespołami decyduje losowanie.
  • Pozostałe nagrody zostaną rozlosowane wśród uczestników, którzy wypełnią ankiety i pozostaną do zakończenia imprezy.
  • Przewiduje się przyznanie symbolicznej nagrody oraz dyplomu, przyznawanych przez kierownika imprezy, dla jednego z najmłodszych uczestników.

13. Ognisko

W punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie godzinnego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. Na ten czas zespół zobowiązany jest do oddania wszystkich map i karty startowej Organizatorom. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe.

14. Wycieczka 29 marca 2014 r.

Już teraz zapraszamy wszystkich chętnych na wycieczkę po terenie XL NMnO "Manewry SKPT". Jeśli chcecie przejść swoją trasę za dnia, zobaczyć, jakie błędy zrobiliście, a przy okazji pomóc nam zbierać lampiony, to serdecznie zapraszamy. Po wycieczce odbędzie się ognisko z kiełbaskami. Organizatorzy zapewniają nocleg.

15. Postanowienia końcowe

  • Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat startują i uczestniczą w imprezie tylko pod opieką osób powyżej 18 roku życia i muszą przed startem okazać oświadczenie podpisane przez obojga opiekunów prawnych.
  • Osoby niepełnoletnie mające nieukończone 14 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką swojego opiekuna prawnego.
  • Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej. Zalecamy wzięcie niezbędnych wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.
  • W związku z powyższym, ewentualne ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków każdy uczestnik zapewnia sobie we własnym zakresie.
  • Za szkody wyrządzone wobec uczestników imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.
  • Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator imprezy.
  • Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
  • Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną.
  • Nad przestrzeganiem regulaminu czuwają na terenie imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Sędzia w razie stwierdzenia łamania regulaminu może udzielić ostrzeżenia lub zdyskwalifikować dany zespół.

16. Zespół organizacyjny

  • Kierownik Główny Imprezy - Ela Pawelczyk
  • Kierownik Bazy – Magda Ratkowska
  • Kierownik Tras i Map – Paweł Ćwidak
  • Kierownik Wsparcia IT – Tomasz Bieliński
  • Kierownik Sponsoringu - Ania Pawelczyk
  • Grafika – Berenika Podrucka-Taczała i Piotr Taczała
  • Budowniczowie Tras - Magda Chmara, Anita Czerwionka, Paweł Ćwidak, Dorota Grześkowiak, Ola Hnatów, Krzysiek Nowak, Paula Reczek, Adam Rolbiecki, Karol Sęk.
  • Przy pracach organizacyjnych uczestniczy bardzo liczne grono członków i sympatyków SKPT.






Sponsorzy
Adrenalizer - Fabryka przeżyć extrymalnych

Wydawnictwo Demart

Tuttu

Arena LaserTag

Ścianka Montee

polskaniezwykla.pl

e-pamir

Śpiwory Roberts

Tuttu: Fjord Nansen


Polecamy imprezy

Darzlub

Urwisko

Z Kompasem

Kaszubska Wloczega

...::: XL Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" - 22/23 marca 2014 :::...
© by SKPT Gdańsk 2013