...::: XXXV Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" - 14/15 marca 2009 :::...


SKPTImprezy na Orientację XXXV Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT"

Informacje:
Aktualności
Regulamin
Komunikat startowy
Miejsce startu
Dla uczestników:
Wyniki
Zgubione/znalezione
Mapy tras
Zgłoszone zespoły
Koszulki
Skomentuj na forum
Karty startowe
Kontakt
Przekaż 1%
Różności:
Relacje i fotorelacje
Poprzednie marsze
Spis imprez od 1975
Historyczne mapy
Linki
Organizator:
Blacha
  
Regulamin XXXV Nocnych Marszy na Orientację "Manewry 2009"
UWAGA! Kolorem wyróżniono istotnie zmiany w stosunku do regulaminu turystycznych imprez na orientację PTTK.

I. Wstęp


1. XXXV Nocne Marsze na Orientację "Manewry 2009", zwane dalej Imprezą, są odmianą Turystycznej Imprezy na Orientację (InO), w której uczestnik lub zespół ma za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych.


II. Punkty Kontrolne


1. Punktem kontrolnym (PK) nazywamy znak (lampion) ustawiony w terenie przez SKPT. Jest on wykonany w kształcie prostokąta o wymiarach 21 na 30 cm (A4), podzielony po przekątnej na dwa trójkątne obszary, jeden w kolorze białym, drugi w kolorze czerwonym i jest oznaczony przez SKPT, z zastrzeżeniem pkt 3.

2. Każdy punkt kontrolny powinien być oznaczony na białym polu dwuelementowym kodem (cyfry lub litery) oraz posiadać przyrząd do potwierdzania tego punktu (kredka, perforator, pieczątka itp.), z zastrzeżeniem pkt 3.

3. Dopuszcza się dwa dodatkowe rodzaje punktów kontrolnych, w postaci stałych obiektów terenowych nie oznaczonych lampionami i nie posiadających osobnych przyrządów do potwierdzania tych punktów:

  1. Terenowe obiekty oznakowane: słupek leśny, terenowy słupek pomiarowy, transformator, tabliczka, budka dla ptaków, oznakowany paśnik itp.
  2. Terenowe obiekty nieoznakowane: ambona, platforma widokowa, nieoznakowany paśnik itp.

4. Każdy punkt kontrolny powinien być ustawiony w sposób widoczny, w miejscu charakterystycznym, przy czym miejsce to musi dać się jednoznacznie zlokalizować na mapie i w terenie.

5. Jeżeli odległość ustawienia PK od miejsca charakterystycznego zaznaczonego na mapie jest większa niż 2 mm w skali mapy (50m dla map 1:25000), to zespół nie ma obowiązku jego odszukania i za brak potwierdzenia tego punktu nie może być ukarany.

6. Poza punktami kontrolnymi (PK) Organizator może dodatkowo ustawić na terenie imprezy: punkty stowarzyszone (PS) i punkty mylne (PM).

7. Punkt stowarzyszony z określonym punktem kontrolnym lub obszarem (PS) jest to punkt ustawiony w terenie, który spełnia co najmniej jeden z poniższych warunków:

  1. niewielką odległość od PK (nie mniejszą niż 2 mm w skali mapy),
  2. podobną formę terenu,
  3. specyfikę mapy,
  4. inne informacje podane przez Organizatora.

8. Punkt mylny (PM) nie jest punktem kontrolnym danej trasy lub punktem z nim stowarzyszonym i musi być oddalony od danego PK o co najmniej 5 mm w skali mapy (125m dla map 1:25000).

9. Punkty stowarzyszone i punkty mylne oznacza się w terenie w taki sam sposób jak punkty kontrolne.

10. Dla każdej trasy może zostać ustalona maksymalna odległość punktu stowarzyszonego (PS) od punktu kontrolnego (PK) - tzw. MOS. Dokładna wartość MOS zostanie podana na mapach i szczegółowych opisach poszczególnych tras w dniu imprezy.
Oznacza to, że:
- wszystkie punkty leżące w odległości większej niż MOS od danego PK, bez względu na ich specyfikę będą traktowane jako punkty mylne (PM)
- wszystkie punkty spełniające definicję PS z punktu 7, leżące wokół danego punktu kontrolnego (PK) w obszarze ograniczonym przez MOS będą traktowane jako punkty stowarzyszone (PS)


III. Długość i czas przebycia trasy

1. Podstawowy limit czasu ustalany jest przez Organizatora z uwzględnieniem:

  1. długości trasy,
  2. stopnia zaawansowania uczestników,
  3. ilości punktów kontrolnych na trasie.

2. Każdemu zespołowi poza podstawowym limitem czasu przysługuje limit spóźnień.

3. Limit spóźnień powinien być nie mniejszy niż 1/4 i nie większy niż 1/3 podstawowego limitu czasu.

4. Zespół może być sklasyfikowany po przekroczeniu limitu spóźnień, o ile zdąży przybyć na metę przed jej zamknięciem.

5. Pomiaru czasu dokonuje się do pełnej minuty.

6. Długość trasy obliczona jest w linii prostej między punktami, uwzględniając przeszkody niemożliwe do przebycia: rzeki, jeziora, zabudowania, poligony, etc.


IV. Zasady potwierdzania punktów kontrolnych na karcie startowej


1. Potwierdzenie punktu kontrolnego z lampionem następuje poprzez wpisanie w pierwszym wolnym polu karty startowej - za pomocą kredki umieszczonej przy lampionie - numeru PK oraz kodu z lampionu ustawionego w tym miejscu.

2. W przypadku innego przyrządu do potwierdzania PK z lampionem (pieczątka, perforator itp.) potwierdzenie następuje poprzez opieczętowanie, przebicie perforatorem, itp. odpowiedniego pola karty startowej i wpisanie własnym trwałym przyborem do pisania numeru PK oraz kodu z lampionu.

3. Potwierdzanie PK nie oznaczonych lampionami (rozdz. II, p.3) odbywa się poprzez spisanie własnym trwałym przyborem do pisania w odpowiednim polu karty startowej:

  1. dla PK będącego obiektem oznakowanym (słupek leśny, terenowy słupek pomiarowy, transformator, tabliczka, budka dla ptaków, oznakowany paśnik itp.) - wszystkich widocznych na nim oznaczeń (numerów, symboli, napisów);
  2. dla PK będącego obiektem nieoznakowanym (ambona, platforma widokowa, nieoznakowany paśnik itp.) - liczby szczebli we wszystkich elementach drabiniastych tego obiektu.

4. Brak któregokolwiek z wymaganych elementów opisu PK (np. kod z lampionu z perforatorem, oznaczenia ze ścianek słupka) traktowane będzie jako BPK (brak punktu kontrolnego), zaś błąd w którymkolwiek elemencie jako PM (punkt mylny).

5. Potwierdzeń dokonuje się w kolejnych polach karty startowej bez pozostawiania pól wolnych.

6. Zespół ma prawo do nieograniczonej ilości poprawień pierwotnie potwierdzonego PK:

  1. za dokonanie każdorazowego poprawienia PK otrzymuje się odpowiednią ilość punktów karnych,
  2. po dokonaniu poprawień ocenie podlegają wyłącznie ostatnie potwierdzenia danego PK oraz ilość dokonanych poprawień,
  3. poprawień PK dokonuje się poprzez wpisanie właściwego potwierdzenia w kolejne pole karty startowej - niedopuszczalne jest dokonywanie skreśleń lub poprawek istniejących potwierdzeń.

7. W przypadku stwierdzenia, że w miejscu zaznaczonym na mapie przez Organizatora nie ma ustawionego punktu kontrolnego, dokonuje się zapisu BPK (brak punktu kontrolnego), dodając numer PK. Jeżeli uczestnik lub zespół skorzystał z możliwości potwierdzenia punktu kontrolnego zapisem BPK, a Organizator stwierdził właściwe ustawienie PK, to zapis taki traktowany jest jako potwierdzenie punktu mylnego (PM).

8. W przypadku stwierdzenia przy punkcie kontrolnym z lampionem braku przyrządu do potwierdzania PK, całego zapisu dokonuje się własnym trwałym przyborem do pisania, umieszczając numer lub oznaczenie tego PK oraz kod z właściwego lampionu w odpowiednim polu karty startowej, dodając uwagę BK (brak kredki).

9. Inne dokonanie zapisu w przypadku braku punktu kontrolnego lub braku przyrządu do potwierdzenia PK jak opisane w rozdz. IV, p. 7 i 8 traktowane są jak potwierdzenie punktu mylnego PM.

10. W jednym polu karty startowej może znajdować się tylko jedno potwierdzenie punktu kontrolnego.

11. Za potwierdzenie PK stojącego do 2 mm w skali mapy od miejsca zaznaczonego na mapie przez Organizatora uczestnik nie może być karany.


V. Punktacja


1. W nocnych imprezach na orientację SKPT zwycięża uczestnik lub zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych.

2. Punkty karne uzyskuje się za:

brak potwierdzenia punktu kontrolnego PK  90 pkt
potwierdzenie punktu mylnego PM  30 pkt
zmianę kolejności potwierdzeń PK (za każdą zmianę)  30 pkt
pozostawienie na karcie startowej wolnego pola zamiast kolejnego potwierdzenia punktu kontrolnego  30 pkt
potwierdzenie punktu stowarzyszonego (PS) do punktu kontrolnego (PK)  25 pkt
zły opis punktu kontrolnego  10 pkt
każdą zmianę potwierdzenia punktu kontrolnego (PK) lub punktu stowarzyszonego (PS)  10 pkt
każdą rozpoczętą minutę limitu spóźnień    1 pkt
każdą rozpoczętą minutę spóźnień po przekroczeniu limitu spóźnień  10 pkt


VI. Warunki ukończenia imprezy


1. Zespół, aby mógł być sklasyfikowany w Imprezie, musi:

  1. w komplecie przybyć na metę przed jej zamknięciem,
  2. oddać kartę startową, w stanie umożliwiającym sędziemu identyfikację potwierdzeń,
  3. potwierdzić prawidłowo co najmniej jeden punkt kontrolny (PK) lub punkt stowarzyszony (PS).

2. Nad przestrzeganiem regulaminu czuwają na terenie Imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Każdy zespół w momencie napotkania Sędziego jest obowiązany okazać mu do wglądu kartę startową. Czas weryfikacji karty, o ile nie przekracza jednej minuty, nie wydłuża limitu czasu przejścia zespołu.

3. Sędzia w razie stwierdzenia łamania regulaminu może udzielić ostrzeżenia lub zdyskwalifikować dany zespół.

4. Zespół może otrzymać ostrzeżenie za pokonywanie trasy wraz z innym zespołem z tej samej trasy. Ostrzeżenie polega na wpisaniu przez Sędziego w karcie startowej zespołu minuty startowej zespołu pokonującego wspólnie trasę.

5. Zespół może zostać zdyskwalifikowany na Imprezie za:

  1. podrabianie potwierdzeń na karcie startowej,
  2. używanie niedozwolonego środka transportu,
  3. korzystanie z pomocy osób trzecich przy pokonywaniu trasy,
  4. dokonywanie samowolnych zmian w ustawieniu punktów kontrolnych,
  5. niszczenie punktów kontrolnych lub przyrządów do potwierdzania PK,
  6. nieuzasadnione używanie urządzeń elektronicznych do porozumiewania się na odległość,
  7. używanie urządzeń elektronicznych do określania położenia w terenie,
  8. używanie map innych niż dostarczone przez Organizatora,
  9. pokonywanie trasy z innym zespołem mimo wcześniejszego ostrzeżenia obu zespołów,
  10. rozdzielanie się członków zespołu na trasie.


VII. Postanowienia końcowe


1. Wszystkich uczestników którzy przerywają uczestnictwo w imprezie przed dotarciem do mety obowiązuje poinformowanie o tym fakcie Organizatora najpóźniej do godziny zamknięcia mety. Numer telefonu do Organizatora jest podany na mapie.

2. Udział w Imprezie jest dobrowolny. W Imprezie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność, niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Imprezy i w razie wypadku nie będą dochodzić odszkodowania od Organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie przez uczestnika deklaracji przed startem jego zespołu.

3. Osoby niepełnoletnie mające nieukończone 14 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką swojego opiekuna prawnego.

4. Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką osób mających ukończone 18 lat. Każda osoba niepełnoletnia musi w momencie przed startem okazać pisemną zgodę od obojga opiekunów prawnych zgodną ze wzorcem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

5. Za szkody wyrządzone wobec uczestników Imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

6. Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator Imprezy.

7. Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatora. W sprawach spornych decyzja Organizatora jest decyzją ostateczną.

8. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.



UWAGA! Kolorem wyróżniono istotnie zmiany w stosunku do regulaminu turystycznych imprez na orientację PTTK.

Imprezę wspierają

Horyzont

E-Pamir

Śpiwory Puchowe Roberts

Cumulus

Yellow Bar & Catering

Stowarzyszenie na Rzecz Ratownictwa Adiutare



Polecamy imprezy

Darżlub

Neptun

Wiosenny Tułacz

Harpagan

...::: XXXV Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" - 14/15 marca 2009 :::...
© by SKPT Gdańsk 2009