...::: XXXVII Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" - 19/20 marca 2011 :::...
...::: XXXVII Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" - 19/20 marca 2011 :::...
  • Informacje:
  • Dla uczestników:
  • Różności:
  • Organizator:
Blacha

  • Współpraca:






Liczba odsłon strony:
Komunikat Startowy

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku
zaprasza na:
XXXVII Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT"
19/20 marca 2011

Spis treści

  1. Organizator imprezy
  2. Współpraca i sponsorzy
  3. Nowości w tej edycji
  4. Termin i miejsce imprezy
  5. Kategorie startowe
  6. Mapy
  7. Zgłoszenia przez Internet
  8. Zgłoszenia w dniu imprezy
  9. Zniżki dla szkół
  10. Wyposażenie uczestników
  11. Świadczenia startowe
  12. Nagrody
  13. Ognisko
  14. Wycieczka 26 marca 2011
  15. Postanowienia końcowe
  16. Zespół organizacyjny

Wstęp

XXXVII Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" są turystyczną imprezą na orientację (InO), w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych. Na danej trasie zwycięża zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych. Uczestników obowiązuje zmodyfikowany regulamin turystycznych imprez na orientację PTTK.

Tym razem towarzyszyć nam będą bohaterowie "Shreka". Wyruszcie z nami w bajkową podróż!

Jak co roku odbędzie się konkurs na najlepszą nazwę zespołu nawiązującą do tematu przewodniego imprezy, w którym nagrodą będzie Ciastek z lukrowanymi guziczkami.

1. Organizator imprezy

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku, działające przy Oddziale Studenckim PTTK.
Adres: ul. Siedlicka 4, 80-222 Gdańsk, e-mail:
skpt@skpt.gdansk.pl, www.skpt.gdansk.pl

2. Współpraca i sponsorzy

3. Nowości w tej edycji

  • Każdy zespół ma 3 dni robocze na dokonanie wpłaty od momentu zapisania się. Po upływie tego czasu, zostanie usunięty z listy startujących. 16 marca (do północy) będzie ostanim dniem, w którym będziemy zaksięgowywać wpłaty.
  • Jeśli z jakiejś przyczyny zgłoszony zespół nie bedzie mógł wystartować w Imprezie, a zgłosi to do 16 marca (do północy), zostanie mu zwrócone wpisowe. W późniejszym terminie nie dokonujemy zwrotów.
  • Na każdej trasie będziecie mogli zapisać się na listy rezerwowe w przypadku gdy zabraknie miejsc na trasie, na której chcecie wystartować. Limit miejsc rezerowych na każdej trasie to 10.
  • Wprowadzamy nową trasę - Turystyczną (Tur), która zastąpi trasę Historyczną.
  • Na trasie Mało Trudnej (MT) możliwy jest start w zespołach maksymalnie pięciosobowych, w pozostałych trasach w trzyosobowych.
  • Na ogniskach nie będziemy wydawać wrzątku, uczestnicy będą mogli zaopatrzyć się we wrzątek w bazie imprezy, radzimy zabrać termosy.
  • Zamówienia na koszulki można składać tylko w trzy pierwsze dni trwania zapisów (do 9 marca do 23:59), wyłącznie przez formularz zapisów.
  • Organzator nie zapewnia uczestnikom transportu.

4. Termin i miejsce imprezy

Impreza odbędzie się w nocy z 19 na 20 marca 2011 roku, bez względu na warunki pogodowe.

Lokalizacja Bazy imprezy wraz z mapką dojazdową zostanie podana w dniu imprezy o godzinie 10:00 w Internecie na stronie www.skpt.gdansk.pl/manewry. Starty i mety wszystkich tras marszu będą w bazie imprezy. Dojazd i powrót będą możliwe transportem publicznym lub własnym uczestników.

5. Kategorie startowe

Uczestnicy imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno, dwu lub ewentualnie trzyosobowych. Wyjątek stanowi trasa Mało Trudna, na której można startować w zespołach maksymalnie pięcioosobowych. Przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą. Długości tras podano w linii prostej pomiędzy punktami, z uwzględnieniem trudnych do przebycia przeszkód terenowych.

5.1. Ekstremalna (E) - (ok. 25 km) - "Koło tortury" - Stworzona z myślą o ekspertach orienteringu, którzy wybierając tę trasę wiedzą na co się decydują. Trasa jest najdłuższa, ma największe przewyższenia oraz najtrudniej dostępne punkty terenowe. Dodatkowo w zestawie: podstępne punkty stowarzyszone rozstawione na każdym kroku, chaszczowanie, jarowanie, bagna lub śnieg po pas (w zależności od warunków pogodowych). Ta trasa nie wybacza błędów... Limit liczby zespołów: 25.

5.2. 2 x Bardzo Trudna (BT) - (ok. 21 km) - "To moje bagno!" oraz "Z dwojga złego lepiej w tę stronę" - Trasa dla osób zaawansowanych w orienteringu, które już przynamniej kilka razy startowały w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie nocą, łącznie z umiejętnością marszu na azymut. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu (ustawione w miejscach charakterystycznych w rzeźbie terenu bez względu na stopień trudności dotarcia do nich), często towarzyszą im punkty stowarzyszone. Limit liczby zespołów: 35 na każdą trasę z kategorii.

5.3. Zaawansowana (Z) - (ok. 16 km) - "Nie róbmy draki, od tego są rumaki" - Stworzona z myślą o uczestnikach zaawansowanych w orienteringu, dla których tradycyjnej długości trasa mogłaby być zbyt długa. Wybierając tę trasę, będzie można poczuć klimat trasy bardzo trudnej w krótszym wydaniu. Trasę charakteryzują trudno dostępne punkty terenowe o trudności trasy bardzo trudnej lub ekstremalnej. Mogą zdarzyć się krótkie odcinki w chaszczach lub trudniejszym terenie. Możliwe są podstępne punkty stowarzyszone rozstawione na każdym kroku. Jest to idealna trasa dla tych osób, które nie czują się na siłach, aby przejść trasę bardzo trudną lub ekstremalną, a przejście trasy trudnej byłoby dla nich banalną błahostką. Trasa będzie się charakteryzowała zwiększonym limitem czasu podstawowego na kilometr względem trasy bardzo trudnej i ekstremalnej. Limit liczby zespołów: 50.

5.4. Turystyczna (Tur) - (ok. 19 km) – "Niespodzianki Zasiedmiogórogrodu"- Trasa turystyczna przeznaczona jest dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Wszystkie punkty są lampionami. W porównaniu do tras trudnych, uczestnicy będą mieli do przebycia nieznacznie dłuższy dystans. Ponadto trasa nie będzie zamknięta w formie pętli. Uczestnicy będą musieli przebyć trasę razem ze swoimi bagażami. Start będzie się znajdował w miejscu do którego będzie można dojechać komunikacją publiczną (autobusem/pociągiem) i będzie w większej odległości od mety, którą będzie szkoła. Na starcie niemożliwe będą zmiany zespołów oraz dopisywanie uczestników. Świadczenia startowe będą nieznacznie ograniczone (brak ciepłych napojów oraz ciepłego kąta na starcie). Limit liczby zespołów: 35.

5.5. 2 x Trudna (T) - (ok. 17 km) - "Daleko jeszcze?" oraz "Uwolnić ogra" - Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Wszystkie punkty to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach ale wymagających poruszania się także po rzeźbie terenu. Przy kilku punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Limit liczby zespołów: 55 na każdą trasę z kategorii.

5.6. Mało Trudna (MT) - (ok. 14 km) - "Nie tędy ośle" - Trasa idealna dla osób początkujących w nocnych InO, nie czujących się jeszcze na siłach poruszać się w nocy po rzeźbie terenu, a chcących miło spędzić czas w lesie np. na rodzinnym spacerze z nutką sportowej rywalizacji. W związku z tym większość punktów to lampiony rozstawione w łatwych do zlokalizowania skrzyżowaniach dróg, ścieżek i przecinek leśnych. Na trasie mogą się też pojawić punkty stowarzyszone. Limit liczby zespołów: 60.

Organizator nie zmieni podanych limitów na trasach na rzecz innych tras w trakcie trwania zapisów.

6. Mapy

Skala 1:25:000, czarno-białe, aktualność lata 70-te XX-go wieku. Organizator zastrzega sobie prawo lekkich modyfikacji mapy dla tras o wysokim poziomie trudności.

7. Zgłoszenia przez Internet

Wcześniejsze zgłoszenia są możliwe jedynie przez formularz internetowy na stronie www.skpt.gdansk.pl/manewry (zapisy od 7 marca od godziny 20:00 do 13 marca do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitów miejsc na poszczególnych trasach).

Wysokość opłaty wpisowej wynosi 25 PLN. Osoby zapisujące się wcześniej przez Internet opłatę powinny przesłać przelewem na konto podane przez Organizatora. Dane konta oraz identyfikator drużyny (numer ID), niezbędne do dokonania przelewu, zostaną przesłane drogą mailową po udanej rejestracji. Zgłoszenie będzie ważne w momencie potwierdzenia się wpłaty wpisowego na konto. Można płacić za kilka osób jednocześnie.

Każdy zespół ma trzy dni robocze na dokonanie wpłaty, po upływie tego terminu zostanie skreślony z listy startujących. 16 marca (do północy) będzie ostanim dniem, w którym będziemy zaksięgowywać wpłaty.

Dla dzieci poniżej 14 roku życia start jest bezpłatny (przy każdym członku zespołu poniżej 14 roku życia należy zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu zgłoszeniowym).

Dodatkowo obowiązują następujące zniżki:

  • 50% dla tegorocznych uczestników kursu przewodnickiego organizowanego przez SKPT
  • 20% dla osób z opłaconą składką członkowską SKPT

W tej edycji po raz pierwszy wprowadzamy możliwość zapisania się na listę rezerwową w przypadku, gdy miejsca na wybranej przez Was trasie się już skończyły. Na każdej trasie będzie 10 miejsc rezerwowych. Kiedy któryś z zapisanych wcześniej zespołów zrezygnuje, to o tym, kto zajmie jego miejsce, zadecyduje czas wysłania zgłoszenia. Dodatkowo będzie możliwość wyboru w formularzu zgłoszeniowym trasy preferowanej, jeśli zapisaliście się na jakąś trasę tylko dlatego, że na Waszej preferowanej trasie skończyły się miejsca. Wybór takiej trasy preferowanej będzie równoznaczny z zapisem na listę rezerwową (przy czym w razie niezwolnienia się miejsca jest gwarancja występu na trasie wybranej z konieczności).

Zapisy na listy rezerwowe będą możliwe wyłącznie przez formularz na stronie internetowej. Prosimy o niewysyłanie zgłoszeń drogą mailową, gdyż nie będą one rozpatrywane.

8. Zgłoszenia w dniu imprezy

Zapisy w dniu imprezy będą prowadzone w bazie imprezy.

Opłata dla osób zapisujących się w dniu imprezy wynosi 40 PLN. Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe. Wszelkie zniżki zostają zachowane. Wpłata potwierdzona zostanie odpowiednim pokwitowaniem, które należy okazać przy starcie, przed wydaniem map i karty startowej.

Wzrost wpisowego wynika z ryzyka jakie ponosimy przygotowując z góry określoną dodatkową pulę świadczeń (m.in. ciepły posiłek, wafelki, naklejki, mapy i karty).

Zachęcamy do wcześniejszego zgłoszenia się i opłaty wpisowego – miejsca na trasach mogą skończyć się przed przewidywanym czasem zapisów przez Internet.

9. Zniżki dla szkół

Zerujemy wszystkie zniżki dla szkół, które obowiązywały do tej pory. Jest możliwość uzyskania 20% rabatu po wcześniejszych uzgodnieniach z Organizatorem. Zachęcamy szkoły do współpracy. Zachęcamy szkoły do współpracy.

10. Wyposażenie uczestników

Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:

  • obowiązkowo latarka, kompas, trwały środek do pisania (długopis),
  • obowiązkowo obuwie (kapcie, skarpetki) na zmianę do poruszania się w bazie,
  • można wziąć śpiwór i/lub karimatę do przespania się w szkole,
  • termos i kubek na napoje,
  • element odblaskowy.

11. Świadczenia startowe

  • komplet map i materiałów startowych dla każdego członka zespołu,
  • karta do potwierdzeń punktów - jedna na zespół,
  • ciepły kąt do oczekiwania na start w bazie (szkoła),
  • herbata i kawa na starcie,
  • ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych w bazie (szkoła),
  • ognisko z godziną "stopczasu" na każdej z tras, na którym będzie można upiec kiełbaskę z chlebem (które na miejscu zapewnia organizator),
  • na mecie ciepły posiłek, woda mineralna, gorąca herbata i kawa oraz wrzątek,
  • dla wszystkich chętnych uczestników możliwe będzie potwierdzenie punktów do odznaki InO.

12. Nagrody

  • Symboliczne nagrody rzeczowe oraz dyplomy są wręczane na zakończenie imprezy członkom najlepszych trzech drużyn na każdej trasie w następujący sposób: najpierw zespoły, które zajęły pierwsze miejsca w swojej kategorii startowej, następnie zespoły, które zajęły drugie i kolejno trzecie miejsca. Nagrody są przyznawane w następującej kolejności: trasa Ekstremalna, Bardzo Trudna I, Bardzo Trudna II, Zaawansowana, Turystyczna, Trudna I, Trudna II. Nagrody na trasie Mało Trudnej przyznawane są po wszystkich kategoriach, ze względu na zwiększenie limitu osób w zespołach.
  • W razie nieobecności danego zespołu na zakończeniu, nagrody przechodzą do puli nagród losowanych.
  • W zespołach trzy-, cztero- i pięcioosobowych ewentualne nagrody otrzymują dwie osoby z zespołu.
  • W przypadku ukończenia imprezy przez dwie lub więcej ekip z taką samą liczbą punktów karnych, są one klasyfikowane na tym samym miejscu, a o ewentualnej kolejności przyznania nagród pomiędzy takimi zespołami decyduje losowanie.
  • Pozostałe nagrody zostaną rozlosowane wśród uczestników, którzy wypełnią ankiety i pozostaną do zakończenia imprezy.
  • Przewiduje się przyznanie symbolicznej nagrody oraz dyplomu, przyznawanych przez kierownika imprezy, dla jednego z najmłodszych uczestników.

13. Ognisko

W punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie godzinnego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. Na ten czas zespół zobowiązany jest do oddania wszystkich map i karty startowej Organizatorom. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe.

14. Wycieczka 26 marca 2011

Już teraz zapraszamy wszystkich chętnych na wycieczkę po terenie XXXVII NMnO "Manewry SKPT". Jeśli chcecie przejść swoją trasą za dnia, zobaczyć, jakie błędy zrobiliście, a przy okazji pomóc nam zbierać lampiony, to serdecznie zapraszamy. Po wycieczce odbędzie się ognisko z kiełbaskami. Organizatorzy zapewniają nocleg.

15. Postanowienia końcowe

  • Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat startują i uczestniczą w imprezie tylko pod opieką osób powyżej 18 roku życia i muszą przed startem okazać oświadczenie podpisane przez obojga opiekunów prawnych.
  • Osoby niepełnoletnie mające nieukończone 14 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką swojego opiekuna prawnego.
  • Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej. Zalecamy wzięcie niezbędnych wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.
  • W związku z powyższym, ewentualne ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków każdy uczestnik zapewnia sobie we własnym zakresie.
  • Za szkody wyrządzone wobec uczestników imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.
  • Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator imprezy.
  • Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
  • Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną.
  • Nad przestrzeganiem regulaminu czuwają na terenie imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Sędzia w razie stwierdzenia łamania regulaminu może udzielić ostrzeżenia lub zdyskwalifikować dany zespół.
  • W bazie pojawią się pojemniki na baterie, oraz makulaturę.

16. Zespół organizacyjny

Kierownik Główny Imprezy - Agnieszka Kunz
Kierownik Bazy – Wojciech Kozłowski
Kierownik Tras i Map – Paweł Ćwidak
Kierownik Sponsoringu - Jola Dąbek
Grafika – Berenika Podrucka-Taczała i Piotr Taczała
Budowniczowie Tras - Paweł Ćwidak, Szymon Kałużyński, Roman Jałoza, Anna Pawelczyk, Krzysztof Blicharski, Karol Sęk, Paweł Olecki
Przy pracach organizacyjnych uczestniczy bardzo liczne grono członków i sympatyków SKPT.