Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku zaprasza na: XLII Nocne Marsze na Orientację "Darżlub" 2/3 grudnia 2017 |
Spis treści
|
WstępXLII Nocne Marsze na Orientację "Darżlub" są turystyczną imprezą na orientację (InO), w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych. Na danej trasie zwycięża zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych. Uczestników obowiązuje zmodyfikowany regulamin turystycznych imprez na orientację PTTK. Tematem tegorocznego Darżluba są... Wikingowie! Ci waleczni ludzie Północy od dawien dawna odwiedzali kaszubską ziemię. Przede wszystkim łupili ją z wszelkich bogactw. Jednak mówi się, że część z wojów pozostała na kaszubskiej ziemi zauroczona krajobrazem i urodą tutejszych kobiet. Mieszając swą krew z kaszubską zasymilowali się w tym czasie z miejscową ludnością. Legendy mówią jednak, że nigdy tożsamość Wikingów na Kaszubach nie zniknęła. Ponoć co 100 lat kaszubscy Wikingowie zbierają się w późno jesienną noc na turnieju, przypominającym im o ich dawnych korzeniach. Mamy ogromny zaszczyt zaprosić wszystkich nieustraszonych śmiałków, czujących w żyłach pierwiastek wikingowskiej krwi na pełny przygód, niebezpieczeństw, błota (a może i śniegu?) turniej pod osłoną nocy. Tych którzy odważą się wyruszyć na wyprawę w przeszłość ku swej północnej tożsamości zapraszamy do zapoznania się z Komunikatem Startowym i Regulaminem. Nie czekaj! Zapisz się już dziś i szykuj swój miecz! Nowości: W tej edycji ponownie pojawi się trasa Turystyczna. Uczestnicy będą startować w wyznaczonym miejscu, natomiast meta będzie w Bazie Imprezy 1. Organizator ImprezyOrganizator: Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku, działające przy Oddziale Studenckim PTTK.
Adres: ul. Siedlicka 4, 80-222 Gdańsk 2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu?
3. Termin i miejsce ImprezyImpreza odbędzie się w nocy z 2 na 3 grudnia 2017 roku. Lokalizacja Bazy Imprezy wraz z mapką dojazdową zostanie podana w dniu Imprezy o godzinie 09:00, w Internecie na stronie http://skpt.gdansk.pl/darzlub/2017. Starty i mety wszystkich tras marszu będą w Bazie Imprezy, wyjątek stanowi Trasa Turystyczna. Dojazd na miejsce Imprezy transportem własnym lub publicznym. 4. Kategorie startoweUczestnicy Imprezy zgłaszają się i startują w
zespołach jedno, dwu lub ewentualnie trzyosobowych. Wyjątek stanowi
trasa Mało Trudna, Trudna Krótka i Przygodowa, na której można startować w zespołach
maksymalnie pięcioosobowych. Przynajmniej jedna osoba w zespole musi
być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze
losowania i ogłaszane przed imprezą. Ekstremalna "E" - Do Walhalli na skróty, ok. 25 km (Trasa zaliczana do Pucharu DInO w kategorii E.)
Stworzona z myślą o ekspertach orienteringu, którzy wybierając tę trasę wiedzą, na co się decydują. Trasa jest najdłuższa, ma największe przewyższenia oraz najtrudniej dostępne punkty terenowe. Dodatkowo w zestawie: podstępne punkty stowarzyszone rozstawione na każdym kroku, chaszczowanie, jarowanie, bagna lub śnieg (w zależności od warunków pogodowych). Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia. Ta trasa nie wybacza błędów... 4.2. Bardzo Trudna "BT" - Gdzie te Elfy?, ok. 21 km (Trasa zaliczana do Pucharu DInO w kategorii BT)
Trasa dla osób zaawansowanych w orienteringu, które przynajmniej kilka razy startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie nocą. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu, często towarzyszą im punkty stowarzyszone. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia. 4.3. Zaawansowana "Z" - Miało być blisko, a Asgardu nie widać, ok. 16 km
Przeznaczona dla wytrawnych nawigatorów, którzy są w stanie połączyć precyzję z równym tempem marszowym. Na trasie jest kilkanaście punktów kontrolnych, trudno dostępnych, z wieloma punktami stowarzyszonymi. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia. 4.4. Przygodowa "Przyg" - Czy te Norny mogą kłamać?, ok. 16 km
Trasa dla amatorów przygód, o pewnym doświadczeniu w posługiwaniu się mapą i kompasem, lubiących dreszczyk emocji wywołany odkrywaniu nieznanego. Samą nawigację można porównać do tras Trudnych. Fabuła nawiązująca do tematu imprezy; zdobywaniu punktów kontrolnych mogą towarzyszyć zadania logiczne, topograficzne lub zręcznościowe. Punkty kontrolne to miejsca ciekawe topograficznie i przyrodniczo oraz związane z historią regionu. 4.5. Trudna "T" W poszukiwaniu skarbu wikingów, ok. 17 km (zaliczana jest do pucharu DInO w kategorii T)
Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większość punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. 4.6. Trudna Krótka "TK1" oraz “TK2”, TK1 - Drakkarem przez nocne mary, TK2 - Loki prawdę Ci powie, obie trasy po ok. 15 km
Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większość punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych. 4.7. Mało Trudna "MT" - Gdzie zaginął Mjollnir?, ok. 14 km
Trasa idealna dla osób początkujących w nocnych InO, nie czujących się jeszcze na siłach poruszać się w nocy po rzeźbie terenu, a chcących miło spędzić czas w lesie np. na rodzinnym spacerze z nutką sportowej rywalizacji. W związku z tym większość punktów to lampiony rozstawione w łatwych do zlokalizowania skrzyżowaniach dróg, ścieżek i przecinek leśnych. Mogą się też pojawić punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych. 4.8. Turystyczna "Tur" - Od Waregów do Greków, ok. 20 km
Trasa Turystyczna przeznaczona jest dla osób pragnących wybrać się na wycieczkę turystyczną połączoną z marszem na orientację. Start trasy będzie innym miejscu niż baza. Uczestnicy będą podążać trasą do bazy, gdzie będzie meta. Na trasie pojawią się dwa ogniska. Poziom trudności będzie na poziomie tras Trudnej z elementami trasy Bardzo Trudnej.
Na trasie Turystycznej będą dwa ogniska ze “stopczasem” po 45 minut na każde ognisko.. Organizator nie zmieni podanych limitów na trasach na rzecz innych tras w trakcie trwania zapisów. Start na trasach Ekstremalnej, Bardzo Trudnej oraz Trudnej będzie zaliczany do klasyfikacji Pucharu w Długodystansowych Marszach na Orientację 5. MapySkala 1:25000, czarno-białe, aktualność lata 70-te XX-go wieku. Organizator zastrzega sobie prawo lekkich modyfikacji mapy dla tras o wysokim poziomie trudności. 6. Zgłoszenia przez internetUWAGA! Pamiętacie zasady dwuetapowego systemu zapisów? Aby wziąć udział w Imprezie należy zgłosić swój zespół drogą internetową, albo w Bazie w dniu Imprezy. Pierwszy etap polega na założeniu na stronie http://skpt.gdansk.pl/darzlub/2017/nowe_konto.php KONTA SWOJEJ DRUŻYNY. Konto będzie można edytować, dodawać lub usuwać uczestników oraz zamawiać lub odmawiać koszulki. Konta można już zakładać i będzie to możliwe do 29 listopada do godziny 20.00. Drugim etapem są same zapisy na trasy, które będą możliwe od 20 listopada od godziny 20.00 do 29 listopada do godziny 20.00 lub do wyczerpania limitów miejsc na poszczególnych trasach. Zapisy również trzeba dokonać poprzez stronę http://skpt.gdansk.pl/darzlub/2017 po uprzednim zalogowaniu się na swoje konto. Trzeba będzie wejść w zakładkę zapisy, a następnie wybrać trasę preferowaną, można również zaznaczyć trasę rezerwową, jeśli preferowana nie będzie dostępna. (UWAGA! 20 listopada 2017 r. o godzinie 20.00 wszystkie drużyny zostaną automatycznie wylogowane ze swoich kont, także trzeba będzie jeszcze raz się zalogować). Wysokość opłaty wpisowej wynosi 40 PLN. Osoby zapisujące się wcześniej przez Internet opłatę powinny przesłać przelewem (na konto podane przez Organizatora) w przeciągu trzech dni od znalezienia się na liście. Dane konta oraz identyfikator drużyny (numer ID), niezbędne do dokonania przelewu, zostaną przesłane drogą mailową po udanej rejestracji. Zgłoszenie będzie ważne w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie. Można płacić za kilka osób jednocześnie. Każdy zespół ma trzy dni robocze na dokonanie wpłaty, po ich upływie zostanie skreślony z listy startujących. 29 listopada 2017 r. to ostatni dzień, w którym wpłaty będą jeszcze księgowane. Co oznacza że, płatność przelewem powinna być dokonana 28 lub 29 listopada w godzinach porannych. Dla dzieci poniżej 14 roku życia start jest bezpłatny (przy każdym członku zespołu poniżej 14 roku życia należy zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu zgłoszeniowym). Istnieje możliwość zapisania się na listę rezerwową w przypadku, gdy miejsca na wybranej przez Was trasie się już skończyły. Kiedy któryś z zapisanych wcześniej zespołów zrezygnuje, to o tym, kto zajmie jego miejsce, zadecyduje czas wysłania zgłoszenia. Dodatkowo będzie możliwość wyboru w formularzu zgłoszeniowym trasy preferowanej, jeśli zapisaliście się na jakąś trasę tylko dlatego, że na Waszej preferowanej trasie skończyły się miejsca. Wybór takiej trasy preferowanej będzie równoznaczny z zapisem na listę rezerwową (przy czym w razie niezwolnienia się miejsca jest gwarancja występu na trasie wybranej z konieczności). W przypadku zgłoszeń ewidentnie zdublowanych (niezależnie od przyczyn) usuwamy bez ostrzeżenia nowsze zgłoszenia. Przez „ten sam zespół” rozumiemy zespół złożony z tych samych osób, zapisany z tego samego adresu IP i mający tę samą nazwę. W chwili zakończenia zapisów przez Internet listy rezerwowe zostają usunięte. Miejsca zwolnione po tym terminie są dostępne do wykorzystania wyłącznie dla zapisów w Bazie Imprezy. Zapisy na listy rezerwowe będą możliwe wyłącznie przez formularz na stronie internetowej. Prosimy o niewysyłanie zgłoszeń drogą mailową, gdyż nie będą one rozpatrywane. 7. Zgłoszenia w dniu ImprezyZapisy w dniu Imprezy będą prowadzone w Bazie Imprezy. Opłata dla osób zapisujących się w dniu Imprezy wynosi 50 PLN. Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu Imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe. Wszelkie zniżki zostają zachowane. Wpłata potwierdzona zostanie odpowiednim pokwitowaniem, które należy okazać przy starcie, przed wydaniem map i karty startowej. Wzrost wpisowego wynika z ryzyka jakie ponosimy przygotowując z góry określoną dodatkową pulę świadczeń (m.in. ciepły posiłek, wafelki, naklejki, mapy i karty). Zachęcamy do wcześniejszego zgłoszenia się i opłaty wpisowego – miejsca na trasach mogą skończyć się przed przewidywanym zakończeniem zapisów przez Internet. Zapisy na trasę turystyczną w dniu imprezy będą możliwe na miejscu startu trasy turystycznej, do wyczerpania limitu miejsc lub zapasu map i kart startowych. Miejsce startu trasy turystycznej zostanie podane w dniu imprezy wraz z komunikatem o lokalizacji bazy imprezy (która jest metą trasy turystycznej). Osoby, które będą chciały zapisać się na trasę turystyczną prosi się o przybycie na miejsce 20 minut przed godziną startu, gdyż po wypuszczeniu wszystkich zespołów ekipa organizacyjna opuści miejsce startu. 8. Zniżki
9. Zwroty wpisowego
10. Wyposażenie uczestników
Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:
11. Świadczenia startowe
12. Nagrody
13. OgniskoW punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie godzinnego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. Wyjątkiem jest trasa Turystyczna na której będą dwa ogniska ze “stopczasem” po 45 minut na każde ognisko. Na ten czas zespół zobowiązany jest do oddania wszystkich map i karty startowej Organizatorom. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe. 14. Wycieczka 09.12.2017 r.Już teraz zapraszamy wszystkich chętnych na wycieczkę po terenie XLII NMnO "Darżlub", która odbędzie się 09.12.2017 r. Celem wycieczki będzie przede wszystkim zebranie wszystkich lampionów po Imprezie żeby pozostawić las w takim stanie w jakim go zastaliśmy. Będzie to także idealna okazja aby sprawdzić gdzie znajdowały się najbardziej chytrze ukryte punkty oraz poczuć Darżlubowy klimat raz jeszcze. 15. Postanowienia końcowe
16. Zespół organizacyjny
|